Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGirl! a Cosmopolitan
Jandíková, Eva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem "Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGIRL! a Cosmopolitan" si klade za cíl prostřednictvím provedené stylistické analýzy popsat transformaci publicistického žánru novinového úvodníku na současný časopisecký editorial. Zatímco typický úvodník, který v českém prostředí vycházel před rokem 1989, představuje spíše oficiální text administrativně direktivní povahy bez výrazných jazykových prostředků, editorial chápeme jako text jazykově poutavý, snažící se mimo jiné o navázání soukromého kontaktu se čtenářem. Práce vymezuje vlastnosti klasického novinového úvodníku, samotné jádro však tvoří stylistická analýza textů současných editorialů na příkladu dvou periodik Cosmopolitan a CosmoGIRL!. Na základě provedené analýzy dochází k vymezení společných i rozdílných prvků těchto útvarů, zohledněna je jejich obsahová i formální podoba, jazyková složka a obsažená ideologie. Charakterizovány jsou také shodné a rozdílné prvky uplatňované v samotných editorialech analyzovaných magazínů Práce podává ucelený obraz o vývoji tohoto úvaru a jeho postavení v současných českých periodicích.
Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988)
Pikalová, Alexandra ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnou v pojetí ženství v oproti časopisu Žena a móda. Práce se snaží zachytit změny v pojetí ženství, které na území České republiky přichází v společenskou transformací po roce 1989. Z tohoto důvodu vzorek analytické části obsahuje čísla časopisu Žena a móda a čísla teoretické části jsou představeny různé pohledy na pojetí ženství, dále taky charakteristiky a historický exkurz obou módních periodik. metodologické části práce představuje kvalitativní obsahovou a obraz jež jsem zvolila jako nástroje pro zachycení předpokládaných rozdílů. V analytické části se práce již zabývá samotnou analýzou jednotlivých rozdílů v předem zvolených dimenzích šablonách.
Mediální reprezentace mateřství ve vybraných českých médiích
Havelková, Lenka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci tématu mateřství ve vybraných českých médiích. Mateřství samotné i pohled na něj se ve 21. století v mnohém změnil, jak ukazují současné výzkumy. Cílem práce je zachytit, jak je ve vybraných titulech pro ženy - Ona Dnes a Blesk pro ženy téma mateřství reprezentováno a jaké konstrukce jsou čtenářkám předkládány. K dosažení cíle práce byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu - analýza rámcování a metoda kvantitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které jsou nastíněny současné koncepty feministického výzkumu médií, jelikož je problematika v této práci nahlížena z pohledu feminismu a genderové teorie. V empirické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu. Nejprve je prezentováno devět rámců, které byly identifikovány a poté zhodnoceny, následuje přehled jejich kvantitativního zastoupení ve zkoumaných titulech. Poté následuje vyhodnocení kvantitativní obsahové analýzy, ke které se vztahují vedlejší výzkumné otázky a hypotézy. V diskuzi a závěrečné části jsou poté zhodnoceny výsledky, které jsou porovnány s teorií a zahraničními výzkumy. Představeny jsou také limity výzkumu a nastínění dalšího možného bádání v dané oblasti.
Román na pokračování ve vybraných ročnících dvou prvorepublikových časopisů pro ženy - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek
Srbecká, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Magisterská diplomová práce "Román na pokračování ve vybraných ročnících dvou prvorepublikových časopisů pro ženy - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek" se věnuje románům, které vycházely na pokračování v oblíbených časopisech pro ženy. Tyto romány patří do žánru červené knihovny a dívčího románu. Žánr červené knihovny vznikl ze stejnojmenné knižní edice vydávané nakladatelstvím Rodina, a proto je toto pojmenování specifické pouze pro české literární prostředí. Teoretická část se skládá z historického kontextu doby, především se soustředí na vznik románů na pokračování a následně také na populární literaturu pro ženy. Také jsou zde popsané základní strukturní prvky románů na pokračování. Jde především o stereotypizaci hlavní hrdinky, schématu a děje. Tradičně se romány pro ženy v těchto časopisech zakončují šťastným koncem. V praktické části jsou popsané základní údaje o časopisech, okolnosti jejich vzniku a také je zde popsaná obsahová náplň časopisů. Vlastní výzkum obsahuje analýzu románů ze dvou vybraných časopisů - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek. Je zde soupis všech románů, které se v časopisech objevily. Soustředila jsem se především na popis schématu, žánru a děje. Také jsem jako součást rozboru románů uvedla národnost autora a počet pokračování....
Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012)
Oratorová, Kateřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
Bakalářská práce Prezentace singles v lifestylových časopisech pro ženy (2002-2012) se zabývá fenoménem singles a jeho prezentací ve vybraných časopisech životního stylu pro ženy v letech 2002-2012. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje stěžejním tématům teorie médií, jakými jsou konstrukce mediální reality a vlivy a účinky médií na hodnoty a vzory chování publika, a dále sociologickému pohledu na společenskou skupinu označovanou anglickým výrazem singles. Samostatné podkapitoly jsou věnovány definici pojmu singles a problematice typologie singles. Je zde ve stručnosti nastíněn historický vývoj fenoménu singles a nechybí ani krátké pojednání o tom, jak je tento jev vnímán současnou českou společností. Empirická část je založena na kvantitativní obsahové analýze, která zkoumá četnost výskytu a charakter článků o singles ve vybraných časopisech (Cosmopolitan, Elle, Marianne). Formulované hypotézy vycházejí z obecných principů mediální produkce a zároveň reflektují zásadní policko-ekonomické, společenské a kulturní události, jež se odehrály ve sledovaném období. Výsledky analýzy jsou shrnuty v závěru práce.
Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGirl! a Cosmopolitan
Jandíková, Eva ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Magisterská diplomová práce s názvem "Role úvodníků v současných českých periodicích na příkladu měsíčníků CosmoGIRL! a Cosmopolitan" si klade za cíl prostřednictvím provedené stylistické analýzy popsat transformaci publicistického žánru novinového úvodníku na současný časopisecký editorial. Zatímco typický úvodník, který v českém prostředí vycházel před rokem 1989, představuje spíše oficiální text administrativně direktivní povahy bez výrazných jazykových prostředků, editorial chápeme jako text jazykově poutavý, snažící se mimo jiné o navázání soukromého kontaktu se čtenářem. Práce vymezuje vlastnosti klasického novinového úvodníku, samotné jádro však tvoří stylistická analýza textů současných editorialů na příkladu dvou periodik Cosmopolitan a CosmoGIRL!. Na základě provedené analýzy dochází k vymezení společných i rozdílných prvků těchto útvarů, zohledněna je jejich obsahová i formální podoba, jazyková složka a obsažená ideologie. Charakterizovány jsou také shodné a rozdílné prvky uplatňované v samotných editorialech analyzovaných magazínů Práce podává ucelený obraz o vývoji tohoto úvaru a jeho postavení v současných českých periodicích.
Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu?
Študencová, Andrea ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce Časopisy pro ženy dnes: výkladní skříň konzumerismu? se zaměřuje na analýzu redakčních článků v časopisech Blesk pro ženy a ELLE. V obou případech jsem analyzovala ročník 2009 prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy. V této práci se snažím zjistit, do jaké míry můžeme v těchto redakčních článcích najít konzumně-orientované obsahy a do jaké míry tyto obsahy vybízejí ke konzumnímu stylu života. Dále jsem se zajímala o to, jaké hodnoty spojené s konzumním stylem života tyto časopisy spojují a jakými způsoby konzumerismus do svých článků včleňují. Prostřednictvím poznatků z odborné literatury zejména z oblastí sémiotiky, sociologie a kritických mediálních teorií dospívám k závěrům, že lákavé obrazy i podbízivé články jsou primárně zakořeněny v ekonomickém cyklu výměny zboží a služeb. Tato práce je určena všem, kteří se zajímají o časopisy pro ženy a o jejich ekonomické pozadí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.